Zprávy o tom, že tuzemská ekonomika v posledních letech roste, se začínají projevovat i v reálu. Zvyšující se platy způsobují, že lidé více nakupují a mezi jejich časté investice patří také cestování. I když je teprve začátek dubna a zdá se, že na nákup dovolené je ještě nějaký ten pátek čas, cestovní kanceláře bijí na poplach a informují, že spousta zájezdů je pro nadcházející sezonu již vyprodána.
Co to znamená?
Už víme, že Češi více utrácejí a těší se dlouho dopředu, až si budou užívat chvíle volna ve své vysněné destinaci. Ovšem ti, kteří se v posledních letech spoléhali na nabídky last minute, mohou být letos zklamáni. To nejlepší už v nabídce nemusí být a to, co zbude nemusí být lákavé.
Samozřejmě to neznamená, že nabídky na poslední chvíli vůbec nebudou, jen, že nejlepší letoviska a ty největší pecky se zřejmě neobjeví.
Už před koncem roku byly cestovní kanceláře zavaleny prací, kdy si spousta lidí koupila letní dovolenou takzvaně pod stromeček, z kraje roku zase byly ceny výhodné díky nákupu first minute a nyní to vypadá, že kdo nezačne okamžitě jednat, nebude mít o nadcházející sezoně kam vycestovat.
Zřejmě to nebude tak horké, jak se zdá a kdo hledá, ten najde, nicméně velké cestovní kanceláře mají mnoho osvědčených zájezdů vyprodáno a oblíbené destinace letos opět vezmou Češi útokem.
Kam se tedy bude nejvíce cestovat?
Zřejmě bude stále hitem Řecko včetně svých krásných ostrovů, pozadu nezůstane ani slunná Itálie a samozřejmě nelze opomenout ani Čechy milované Chorvatsko. Kromě toho se našinci naučili také jezdit za exotikou třeba do Spojených arabských emirátů, nadále se těší oblibě Egypt, a stále více je vyhledáváno i Bulharsko.
Pokud jste ještě neotevřeli katalog své oblíbené cestovní kanceláře s tím, že je na výběr dovolené ještě čas, pak raději zkontrolujte, zda váš zájezd ještě nabízejí. Možná budete mít štěstí, a pokud ne, je zřejmě na čase začít intenzivně hledat, abyste nakonec nezůstali letos doma a to by byla určitě škoda.