I Češi vědí, jak na světový business. Jak na to šli zakladatelé společnosti Horsefeathers, což v překladu z britské angličtiny znamená “nesmysl”(v doslovném překladu koňské peří)?
Před 30 lety by sotva někdo čekal, že se ze středoškolského projektu stane značka, která obléká skateboardisty a snowboardisty po celém světě.
Jeden ze zakladatelů plzeňské firmy Horsefeathres Hanuš Salz žil tehdy s rodiči v Kanadě. O tři roky později se přestěhoval do Čech, aby se zlepšil v českém jazyce. Na gymnáziu poznal Pavla Kubíčka a vytvoření první mikrokolekce na sebe nenechalo dlouho čekat. Neměli finance ani know-how, proto začali s přibližně 50 tričky a 200 samolepkami v jednom vzoru. To se psal rok 1993. Další sezónu už přidali kšiltovky a mikiny. A business se pomalu začal rozjíždět. Každým rokem byla kolekce obsáhlejší. V jejich prodejnách nyní najdete vše od bund až po džíny. A ke svým značkovým věcem zprostředkovávají také doplňkový prodej kompletního vybavené pro snowboarding a skateboarding,
Původně skladovali své zboží v obýváku panelákového bytu, ale vypravovali se na značku, které se daří nejen v tuzemsku.Oblečení se prodává v Švédsku, Francii, Rakousku, Německu, Velké Británii, Kanadě a dokonce i Číně. V tuzemsku provozují e-shop a tři kamenné prodejny.
Konkurence byla hned od počátku.
Při rozjezdu businessu Hanuš Salz a Pavel Kubíček ale investovali všechny vydělané finance zpět do firmy. První výplatu si dali až po třech letech od rozjezdu a to ve výši tři tisíce korun, což je v podstatě nevídané. Ale vyplatilo se. Společnost se rozrostla. Ani hospodářská krize Horsefeathersu neuškodila. Vysvětlují si to tím, že jsou sehraná parta, kterou jejich práce především baví. Ročně prodají zboží za 120 milionů, větší polovina jde na vývoz. V oblečení české značky jezdí i profesionální snowboardisté jako například holanďan Halldor Helgason. Zároveň si uvědomují, že toto zboží nikdy nebude mainstreem a své podnikání tomu přizpůsobují.